Odling för dummies

Det är sällan man hör att det går att lyckas med inga eller superenkla medel inom odling. Jag har dock ett livs levande bevis ute i kryddlandet! Under försommaren köpte jag en krav-odlad kruka med dill på Coop Forum till det extravaganta priset av 5 kr. Denna kruka dill var avsedd att förtäras inom några dagar, därav priset. Denna grävde jag sedan ner, utan jordförbättring, och har under sommaren knappt ens gett den vatten. Och den sprudlar fortfarande av liv och ger mer dill än vad som går åt i vårt hushåll. Det är alltså inte så dumt att våga prova saker som man hört inte fungerar. Om det går åt h****** så är man ju ändå en erfarenhet rikare.  Jag tycker dessutom att det är roligare att prova själv än att bara gå på hörsägen. :]



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0