Habanero

Ända sedan jag var liten har jag varit intresserad av växter. Förvisso med ett långt uppehåll under de sena tonåren, då andra saker fick ta plats istället. 2005 så köpte jag och min sambo ett hus ute på landsbygden i Jämtland. Då väcktes mitt intresse för odling igen. Dock flyttade vi inte in i huset förrän 2007, så jag känner mig fortfarande som en nybörjare när det kommer till odling. I och med att både huset och hela trädgården är/har varit i stort behov av renovering så har dock mycket tid fått gå till grovjobb.  




Förra året så satte vi diverse frön under den tidiga våren, för att hinna med att driva upp plantor till växthuset. Bl. a. så satte vi frön från habanero. Vi behöll en planta inne, som har fortsatt att växa under hela vintern. Nu är det flera frukter på den, och den har även börjat blomma igen. Det är tur att man lyckas ibland iaf, så att man blir motiverad att fortsätta! Att följa en växt från frö till frukt är sjukt kul, även om man inte får någon monsterskörd.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0