Sojagryta

Så jag gjorde en snabb gryta med tidigare nämnda sojagrytbitar. Kokade först sojabitarna i grönsaksbuljong i ca en kvart, sen hällde jag av det mesta av buljongen. Fräste lök i lite smör, hällde i grytbitarna och en burk kokosmjölk och lät det puttra ihop med lite kryddor ett tag. Kryddorna jag använde var vitlök, salt, svartpeppar, paprikapulver, "fyra kryddor", garam masala, chilisås och en skvätt mangochutney. Kokade sedan ris till det. När ungefär en kvart återstod på riset så slängde jag ner lite zucchini, gul paprika och ett halvt äpple i små bitar i grytan.

Denna maträtt gick hem hos alla i familjen. Annars kan det vara lite kinkigt med köttersättningar och indiska smaker hos vissa parter.

Jag använde för övrigt halva påsen med grytbitar, räckte bra till två vuxna och två små barn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0