Smultronspenat, igen!

Förra året så skrev jag lite om en växt som var ny för oss, nämligen smultronspenat. Nu kan vi konstatera att den frösår sig med extrem välvilja och lätthet. Jag har idag fått skala av det översta jordlagret i rabatten för att slippa ha en dedikerad smultronspenatrabatt. Hursomhelst så var det lite kul att den var så otroligt lättodlad. Får väl iofs se hur länge det tar innan jag ångrar mitt val av planta. Man vill ju gärna ha frodiga, snabbväxande växter, men det finns väl en viss gräns. Denna sommar får den skördas ordentligt innan fröna börjar mogna.



En liten del av den rödgröna mattan som dolde sig under fjolårets smultronspenatrester

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0